Wyszukiwarka  


   

ANKIETA SATYSFAKCJI PACJENTA  

   

   
   
google hack

Edukacja Pacjentów

W tej części strony można pobrać materiały mające na celu pokazanie co można, a czego nie można robić przy różnych schorzeniach.

Dane teleadresowe

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. św. Barbary nr 5 w Sosnowcu

Plac Medyków 1, 41-200, Sosnowiec

tel. 32/ 368-20-00, 

fax: 32/ 368-20-32

e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  

Staże

Lekarze ubiegający się o staż kierunkowy w ramach odbywanej specjalizacji w oddziałach Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 5 im. św. Barbary w Sosnowcu proszeni są o złożenie na 14 dni przed rozpoczęciem stażu wniosku (zał. nr 1) zawierającego zgodę Ordynatora/Kierownika oddziału. Niniejszy wniosek wraz ze stosownym porozumieniem pomiędzy Szpitalem a jednostką kierującą (zał. nr 2) należy złożyć w Sekretariacie Dyrektora.

UWAGA: Wszelkie zmiany, bądź rezygnacje ze stażu należy niezwłocznie zgłaszać do Działu HR tel. 32/368 23 39.

Informator dla Pacjenta

POBYT W WOJEWÓDZKIM SZPITALU SPECJALISTYCZNYM NR 5 IM. ŚW. BARBARY W SOSNOWCU

 

SZANOWNY PACJENCIE,

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 5 im. św. Barbary w Sosnowcu jest jednym z największych kompleksów szpitalnych makroregionu śląskiego i Polski południowej. Głównym kierunkiem działania Szpitala jest leczenie urazów wielonarządowych. Mając na uwadze powyższy cel dążymy do wyposażenia Szpitala w bardzo nowoczesny sprzęt diagnostyczno-leczniczy oraz wysoko wykwalifikowaną kadrę, co pozwoli zapewnić pełny zakres metod diagnostycznych i terapeutycznych dla pacjentów.

MISJA SZPITALA: NASZYM CELEM – RATOWANIE ŻYCIA I ZDROWIA PACJENTÓW.

Nadrzędnym celem Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 im. św. Barbary w Sosnowcu jest działanie ukierunkowane na utrzymanie wysokiego poziomu jakości świadczonych usług zgodnie z oczekiwaniami pacjentów. 

Ratujemy życie i zdrowie pacjentów w atmosferze bezpieczeństwa i zaufania w oparciu o profesjonalizm świadczonych usług rozumiany jako połączenie najlepszej wiedzy i umiejętności oraz zaangażowania pracowników, dzięki którym tworzymy ośrodek o najwyższym stopniu konkurencyjności w dyscyplinach zabiegowych i medycynie ratunkowej.

PRAWA PACJENTA

Pacjent ma prawo:

1. Do ochrony zdrowia

2. Do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej

3. Do natychmiastowej pomocy medycznej w zakładzie opieki zdrowotnej, ze względu na 

zagrożenie zdrowia lub życia

4. Do rejestracji u świadczeniodawcy (poradnie, pracownie) osobiście, przez osoby trzecie 

i telefonicznie 

5. Do wyboru szpitala spośród szpitali, które zawarły umowę o udzielanie świadczeń opieki 

zdrowotnej z Narodowym Funduszem Zdrowia z zastrzeżeniami wynikającymi zobowiązujących przepisów prawa

6. Do orzeczeń i zaświadczeń lekarskich wydawanych bezpłatnie, jeżeli są one związane z: dalszym leczeniem, rehabilitacją, niezdolnością do pracy, kontynuowaniem nauki, uczestnictwem dzieci, uczniów, słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli i studentów w zajęciach sportowych i w zorganizowanym wypoczynku, a także wydawanych dla celów pomocy społecznej lub uzyskania zasiłku pielęgnacyjnego

7. Do poszanowania intymności i godności

8. Do informacji od lekarza o: swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich 

zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia, rokowaniu. Lekarz może być zwolniony z 

tego obowiązku wyłącznie na żądanie pacjenta. Lekarz może udzielać powyższych informacji, innym osobom tylko za zgodą pacjenta

9. Do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych

10. Do opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez osobę bliską lub inną osobę wskazaną przez

pacjenta

11. Do umierania w spokoju i godności

12. Do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego 

13. Do tajemnicy informacji związanych z pacjentem

14. Do wniesienia sprzeciwu lub skargi

15. Do dostępu do dokumentacji medycznej

16. Do wyboru i zmiany świadczeniodawcy

17. Do opieki duszpasterskiej

18. Do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

19. Do wyrażenia sprzeciwu na pobranie po śmierci komórek, tkanek i narządów oraz cofnięcia 

tego sprzeciwu w każdym czasie

20. Do wyrażenia dobrowolnie świadomej zgody w formie pisemnej na uczestnictwo w badaniu 

klinicznym lub eksperymencie

21. Do pomieszczenia i wyżywienia odpowiednich do stanu zdrowia pacjenta

22. Do wypisania ze szpitala, gdy stan zdrowia pacjenta nie wymaga dalszego leczenia w szpitalu bądź na własne żądanie

23. Do bezpłatnych środków farmaceutycznych i materiałów medycznych, niezbędnych

do udzielania świadczeń zdrowotnych

24. Do wyrażenia zgody na uczestnictwo podczas udzielania świadczeń zdrowotnych: studentów nauk medycznych, lekarzy oraz innego personelu medycznego, w przypadku demonstracji o charakterze wyłącznie dydaktycznym

25. Do przejazdu środkami transportu sanitarnego (w tym lotniczego) – na zlecenie lekarza, do 

najbliższego zakładu opieki zdrowotnej udzielającego świadczeń we właściwym zakresie, i z powrotem bezpłatnie, w przypadkach:

1) konieczności podjęcia natychmiastowego leczenia w zakładzie opieki zdrowotnej;

2) wynikających z potrzeby zachowania ciągłości leczenia

26. Do wyrażenia osobiście lub przez przedstawiciela ustawowego sprzeciwu na wykonanie sekcji zwłok

27. Do kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z osobami z zewnątrz w zakładach opieki zdrowotnej

28. Do zgłoszenia niepożądanego (tj. niekorzystnego i niezamierzonego) działania produktu leczniczego

Pełna treść ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dostępna jest w punktach pielęgniarskich oddziałów oraz rejestracjach do poradni specjalistycznych.

KONTAKT Z RZECZNIKIEM

Krystyna Barbara Kozłowska ul. Młynarska 46
kontakt: 01-171
tel.: /22/ 865 40 45 tel.: /22/ 532 82 50
       /22/ 532 82 50 fax: /22/ 532 82 30
fax: /22/ 532 82 30 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
  przyjęcia interesantów w dniach: od poniedziałku
do piątku w godzinach od 9:00 do 15:00

OGÓLNOPOLSKA BEZPŁATNA INFOLINIA RZECZNIKA PRAW PACJENTA

Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-21:00
Kontakt /z telefonów stacjonarnych i komórkowych/:
Tel.: 800 190 590

WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY NR 5 IM. ŚW. BARBARY W SOSNOWCU
PEŁNOMOCNIK DYREKTORA DS. PRAW PACJENTA

OPIEKA DUSZPASTERSKA

ADRES I DOJAZD

 

Pobierz ten Informator w wersji PDF!

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013

"Regionalny program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby"

Nazwa projektu: Rozbudowa systemu wspomagania zarządzania Wojewódzkim Szpitalem Specjalistycznym nr 5 im. Św. Barbary w Sosnowcu w oparciu o nowoczesne technologie informatyczne

Beneficjent: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 5 im. "Św. Barbary"

Wartość projektu: 11 928 270,00 PLN

Wartość dofinansowania: 10 139 029,50 PLN

"Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013"

Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.silesia.pl

   
   
   

AKTUALNOŚCI  


Jak leczymy poszkodowanych w wypadkach

Czarosław Kijonka, Ordynator Szpitalnego Oddziału Ratunkow [ ... ]

Czytaj więcej...
XXIX edycja akcji Żółty Tydzień

Zadbaj o zdrowie! Już po raz 29 każdy, kto chce zadbać o [ ... ]

Czytaj więcej...
Inne Artykuły
   
istanbul escort escort hatun istanbul escort bayan escort kalıcı makyaj ipek kirpik istanbul escort bayan escort